S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
14.6 Устрій, принцип дії спідометру автомобіля

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 14.6 Устрій, принцип дії спідометру автомобіля

    Спідометр призначення спідометра - вказувати швидкість руху автомобіля і одночасно відраховувати пройдений шлях. Спідометр складається з двох механізмів, об'єднаних загальним кожухом і основою: покажчика швидкості і лічильника. Спідометри за принципом дії поділяють на магнітоіндукційні та електричні, за способом приведення в дію - на спідометри з приводом гнучким валом і з електроприводом.

    Майже всі сучасні автомобільні спідометри мають магнітні швидкісні вузли. Спідометр з приводом від гнучкого валу має наступний пристрій. Валик приводу постійного магніту приводиться в обертання за допомогою гнучкого валу. При обертанні магніту його магнітний потік пронизує алюмінієву котушку і індукує в ній вихрові струми, що створюють своє магнітне поле. У результаті взаємодії цих полів котушка повертається убік обертання магніту і викликає переміщення стрілки по шкалі приладу. Круговому обертанню котушки перешкоджає спіральна пружина, закріплена на важелі. Для підвищення точності показань магніт і котушка захищені від впливу сторонніх магнітних полів сталевим екраном. Для попередження спотворень в показаннях приладу при зміні температури встановлюють магнітний шунт (Термокомпенсатори). Від черв'ячної шестірні валика в спідометрах здійснюється привід валів і рахункового вузла. Валик змащується маслом через гніт. Отвір під гніт закрито заглушкою. Автомобільні спідометри зазвичай приводяться в дію за допомогою гнучких валів. Один кінець валу приєднують до приладу, а інший - до вторинного валу коробки передач. Гнучкі вали забезпечують надійну роботу спідометрів протягом тривалого часу. Це, однак, справедливо тільки за умови, якщо довжина гнучкого валу не перевищує 3-3,5 м. Тому на важких вантажних автомобілях і автобусах, де довжина гнучкого валу виходить великий, застосовують електропривод спідометра.