S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
3.2 Рухомі деталі КШМ

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 3.2 Рухомі деталі КШМ

    Колінчастий вал складається

    24 1

    Колінчастий вал сприймає зусилля від поршня через поршневий палець і шатун, та перетворює його в крутний момент, який потім передає через маховик на трансмісію. Крім того, кривошипи колінчастого вала через шатуни приводять у рух поршні при підготовчих тактах.

    26 1

    27 1

    Колінчастий вал складається з корінних 6 та шатунних шийок 5, противаг 4, заднього кінця з отвором для встановлення шарикопідшипника 8 ведучого валу коробки передач, фланця 7 для кріплення маховика, переднього кінця, на якому встановлений храповик 2 пускової рукоятки і шестерня 3 газорозподілу, шків 1 приводу вентилятора, рідинного насоса, генератора.

    29 1

    Шатунні шийки 5 зі щоками 9 утворюють кривошипи. Для розвантаження корінних підшипників від центробіжних сил служать противаги 10, які виготовляють як одне ціле зі щоками, що мають канали для підведення масла або прикріплюються до них болтами. Якщо з обох сторін шатунної шийки 5 розташовані корінні шийки 6, то такий колінчастий вал називають повноопорним.

    31 1

    У щоках 9 колінчастого валу просвердлені похилі канали 11 для підведення мастила від корінних підшипників до масляних порожнин 12, виконаних у шатунних шийках у вигляді каналів великого діаметру, що закриваються різьбовими заглушками 13. Ці порожнини є брудоутримувачами, в яких під дією центробіжних сил при обертанні колінчастого валу збираються продукти зношування, що містяться в мастилі.

    33 1

    Гнізда у блоці циліндрів під корінні підшипники і їх кришки 14 розточують спільно, тому що при складанні двигуна їх необхідно встановлювати по мітках тільки на свої місця. Тонкостінні вкладиші 15 корінних підшипників покриті таким же антифрикційним сплавом, що і вкладиші шатунних підшипників, і відрізняються від останніх лише розмірами.

    35 1

    Осьові навантаження колінчастого вала в більшості карбюраторних двигунів сприймаються упорною шайбою 16 та сталевими упорними кільцями 17, залитими з внутрішньої сторони антифрикційним сплавом СОС-6-6, що містить свинець, олово та сурму.

    37 1

    Підшипники колінчастого валу зазвичай є підшипниками ковзання. Сталеві вкладиші з внутрішньої сторони покриті тонким шаром (0,1-0,6 мм) антифрикційного сплаву. В якості антифрикційного сплаву для вкладишів застосовують бабіти на олов'яній або свинцевій основах, алюмінієві сплави з великим вмістом олова та свинцювату бронзу (для дизелів). Вкладиші утримуються від зміщення штампованими виступами, які входять у пази, профрезеровані у шатуні і зїмній половині її нижньої голівки, а також кришка корінних підшипників

    Маховик

    39 1

    Маховик відливають з чавуну; він служить для виведення поршнів з мертвих точок, рівномірного обертання колінчастого вала при допоміжних тактах, полегшення пуску двигуна й плавного рушання автомобіля з місця. На обід маховика напресовують сталевий зубчастий вінець для пуску двигуна стартером.