Помилка
  • Шаблон відображення не доступний. Будь ласка, зв'яжіться з адміністратором сайту.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 9.1 Загальна будова, принцип дії системи живлення інжекторного двигуна

    Паливо з бензобака засмоктується паливним насосом і крізь паливний фільтр надходить в ресивер та до паливних форсунок. Повітря через повітряний фільтр проходить через витратомір повітря і дросельну заслінку поступає в циліндри двигуна. За сигналом від електронного блоку управління форсунка розпорошує паливо перед впускними клапанами. Паливо змішується з повітрям і при відкритті впускного клапана потрапляє в циліндр, де відбувається його підпалювання від свічки запалювання.

    Інжекторні системи подачі палива мають перед карбюраторними наступні основні переваги:
    1. Точне дозування палива і, отже, більш економну його витрату.
    2. Зниження токсичності вихлопних газів. Досягається за рахунок оптимальності паливно-повітряної суміші із застосування датчиків параметрів вихлопних газів.
    3. Збільшення потужності двигуна приблизно на 7-10%. Відбувається за рахунок поліпшення наповнення циліндрів, оптимальної установки кута випередження запалювання, відповідно до робочого режиму двигуна.
    4. Поліпшення динамічних властивостей автомобіля. Система вприскування негайно реагує на будь-які зміни навантаження, коригуючи параметри паливно-повітряної суміші.
    5. Легкість пуску незалежно від погодних умов.

    Типи систем впорскування

    Залежно від кількості форсунок за місцем подачі палива системи упорскування поділяються на три типи:
    1. Одноточковий або моновприск (одна форсунка у впускному колекторі на всі циліндри).

    2. Багатоточковий або розподілений (у кожного циліндра своя форсунка, яка подає паливо в колектор).

    3. Безпосереднє впорскування як черговий і ефективний засіб в справі оптимізації згоряння суміші та підвищення ККД бензинового двигуна реалізує прості принципи. А саме: ретельніше розпорошує паливо, краще перемішує з повітрям, грамотніше розпоряджається готовою сумішшю на різних режимах роботи двигуна.

    Електронний блок керування є керуючим центром системи упорскування палива. Він безперервно обробляє інформацію від різних датчиків і управляє системами, що впливають на токсичність відпрацьованих газів та на експлуатаційні показники автомобіля.

    Інформація про стан колінчастого та розподільчого валів, температури двигуна, детонації та інші необхідні для роботи системи упорскування дані надходять в блок управління від датчиків.

    Паливний насос закачує паливо з бензобака в систему під тиском 2,5 атм. На більшості сучасних автомобілів паливний насос виготовляється в єдиному модулі з датчиком рівня палива і встановлюється безпосередньо у паливному баці.

    Паливний фільтр тонкого очищення необхідний для фільтрації палива від домішок. Він складається з паперового фільтра з діаметром пор близько 10 мікрон, що відповідає розміру розпилювальних отворів у паливній форсунці.

    Паливні форсунки встановлюються окремо для кожного циліндра, тобто всього чотири штуки. Форсунка являє собою електромагнітний клапан. За сигналом від блоку управління клапан відкривається і паливо розпорошується.