S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
9.2 Загальна будова та принцип дії автомобільних датчиків

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 9.2 Загальна будова та принцип дії автомобільних датчиків

    Дросельний вузол призначений для управління потужностями та режимами двигуна. На дросельному вузлі розташовуються регулятор холостого ходу і потенціометричний датчик положення дросельної заслінки (ДПДЗ). За сигналом від ДПДЗ блок керування здійснює корекцію складу робочої суміші залежно від навантаження двигуна. Для регулювання складу робочої суміші в режимі холостого ходу та її збагачення при холодному пуску на сучасних автомобілях використовується відцентровий регулятор холостого ходу. Залежно від режиму, з його допомогою може здійснюватися додаткова подача повітря в обхід дросельної заслінки.

    Витратомір повітря призначений для вимірювання маси повітря, що проходить через повітрозбірник. Встановлюється він відразу після повітряного фільтра. Датчик складається з керамічної основи, на якій розташовано плівку, в котру вмонтований резисторний міст, що складається з вимірювального та компенсаційного резисторів. Повітряний потік обдуває нагріту плівку, плівка остигає, її опір падає й виникає напруга. Напруга вимірюється блоком керування та обчислюється кількісттю палива, що впорскується.

    Регулятор тиску призначений для підтримки постійного тиску в ресивері. Надлишок палива, що закачується в ресивер, підвищує тиск, що призводить до відкриття регулятора та зливу надлишку палива в бак. Ця безперервна рециркуляція запобігає перегріву палива та утворенню пробок з його парів.

    Датчик концентрації кисню у відпрацьованих газах застосовується в системі вприскування зі зворотним зв'язком й установлюється на прийомній трубі глушників. Кисень, що міститься у відпрацьованих газах, реагує з датчиком кисню, створюючи різницю потенціалів на виході датчика. Вона змінюється приблизно від 0,1 В (високий вміст кисню - бідна суміш) до 0,9 В (мало кисню - багата суміш).