S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
10.1 Устрій загальна будова АКБ автомобіля

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 10.1 Устрій загальна будова АКБ автомобіля

    Електрообладнання автомобіля складається з джерел та споживачів струму.

    Джерела струму

    Акумуляторна батарея призначена для живлення споживачів електричним струмом при непрацюючому двигуні та при його роботі на малих обертах. Батарея розташована в моторному відсіку автомобіля і кріпиться на спеціальній полиці. "Мінус" акумуляторної батареї з'єднаний з "масою" (кузовом) автомобіля, а "плюс" з'єднується з електричним колом споживачів струму за допомогою провідників.

    Акумуляторна батарея: 1 - корпус; 2 - кришка; 3 - "плюсова" клема; 4 - один з шести акумуляторів; 5 - "мінусова" клема; 6 - пробка; 7 - заливний отвір; 8 - пластини акумулятора.

    Моноблок (бак) акумуляторної батареї виготовлений з кислототривкої пластмаси або ебоніту. Він розділений перегородками, що утворюють відсіки для окремих акумуляторів. На дні моноблока є ребра, на які спираються пластини, цим пластини оберігаються від короткого замикання опадами, котрі збираються на дні.

    Кришки закривають акумулятори зверху і оберігають від попадання в них бруду та різних речовин, а також від вихлюпування електроліту. У кришці зроблені отвори для заповнення акумулятора електролітом, контролю його рівня, вивідних штирів. Контрольно-заливний отвір закривається пробкою з вентиляційним отвором. У деяких акумуляторах вентиляційний отвір є виконаним у кришці окремо. По краях кришка ущільнена мастикою, що оберігає від попадання в акумулятор бруду та витікання електроліту.

    Полюсні штирі (вивідні клеми) бареток пропускають через свинцеві втулки та приварюють до них. Місця з'єднання кришки й судини ущільнюють азбестом і заливають бітумною мастикою. Акумулятори з'єднують між собою за допомогою свинцевих перемичок. Полюсні штирі відзначають мітками «+» і «-». Діаметр позитивного полюсу є дещо більшим діаметру негативного, що виключає неправильне ввімкнення батареї в ланцюг.

    Пластини батареї виготовляють зі сплаву свинцю і сурми. Сурма (6-8%) необхідна для додання їм жорсткості. Пластини виготовляють у вигляді решіток, що утворюють осередки, які заповнюються активною масою, яка бере безпосередню участь у хімічних процесах під час заряду і розряду. Пластини бувають позитивно заряджені і негативно заряджені. Активна маса позитивних пластин складається з перекису свинцю, негативних - з губчатого свинцю.

    Щоб збільшити кількість активної маси, яка одночасно приймає участь у хімічних процесах, і зменшити внутрішній опір батареї, виготовляють кілька однойменних пластин, з'єднаних між собою паралельно в напівблоки. Напівблоки збирають у блоки. Позитивних пластин у напівблоці має бути на одну менше, ніж негативних, з тим, щоб в блоках позитивні пластини були розміщені між негативними. Таке взаємне розташування забезпечує використання обох сторін позитивної пластин. Якщо в хімічній реакції братиме участь тільки одна сторона позитивної пластини, то пластина буде швидко руйнуватися.

    Сепаратори розміщені між різнойменними пластинами і оберігають їх від безпосереднього зіткнення короткого замикання. Сепаратор являє собою прокладку, виготовлену з пористої пластмаси, скловати або дерева. Сепаратор повинен добре пропускати через себе електроліт, що є необхідним для нормального протікання хімічних процесів під час заряду і розряду.