Помилка
  • Шаблон відображення не доступний. Будь ласка, зв'яжіться з адміністратором сайту.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 16.1 Загальна будова коробки перемикання передач

    Коробка передач служить для зміни крутного моменту, що передається від колінчастого валу двигуна до карданного валу, для руху автомобіля заднім ходом і тривалого роз'єднання двигуна від трансмісії під час стоянки автомобіля і при русі його по інерції.

    Під час рушання автомобіля з місця, при русі на підйом з вантажем крутний момент на колесах повинен бути більшим, ніж при русі по горизонтальній ділянці дороги. Для цього на автомобілях застосовують ступінчасті шестерні коробки передач.

    У шестерінчастій передачі, що складається з двох шестерень, з яких менша є ведучою, а велика - веденої крутний момент на веденої шестірні буде великим в стільки разів, у скільки число зубів веденої шестерні буде більше числа зубів ведучої шестерні. Число отримується від ділення числа зубів веденої шестерні на число зубів ведучої шестерні, називається-передавальним числом.

    Коробка перемикання передач

    Картер коробки передач 22 відлитий з чавуну і має верхню і бічну кришки, гнізда для кріплення валів і осей. У нижній і бічний стінках зроблені отвори для зливу відпрацьованого масла і заповнення коробки свіжим.

    Ведучий вал 1 виготовлений із сталі разом з ведучою шестірнею й зубчастим вінцем. Переднім кінцем провідний вал встановлений в підшипнику в виточці колінчастого валу, а заднім - в гнізді передньої стінки картера. Установка ведучого валу виконана так, що тільки ведуча шестерня і вінець поміщені всередині картера, а на виступаючої з коробки шліцеву частини валу встановлено втулка веденого диска зчеплення. Ведений вал 14 має шліци і переднім кінцем спирається на роликовий підшипник, встановлений у виточці ведучого валу. Інший кінець відомого валу встановлений в виточці картера коробки передач в кульковому підшипнику. На шліцах веденого валу встановлені пересувні шестерні. Вісь веденого валу збігається з віссю ведучого.

    Проміжний вал 20 складається з шестерень різного діаметру, виконаних у вигляді блоку і закріплених на ньому. Блок шестерень на підшипниках встановлено в гніздах стінок картера. Проміжний вал обертається завжди разом з ведучим валом, так як їх шестерні знаходяться в постійному зачепленні. Шестерні заднього ходу (одна або у вигляді блоку з двох шестерень) обертаються на осі, закріпленої в отворах стінок картера.