S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
16.2 Принцип дії коробки перемикання передач

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 16.2 Принцип дії коробки перемикання передач

    П'ятиступінчаста коробка передач автомобіля.

    На автомобілях ЗИЛ-130 встановлено п'ятиступеневу триходову коробку передач, при якій автомобіль має п'ять передач для руху вперед і одну - для руху назад Коробка передач має два синхронізатора для включення 2,3,4,5 передачі. Всі шестерні ведучого, проміжного і веденого валів, крім шестерень першої передачі, знаходяться в постійному зачепленні і мають косі зуби. Всі шестерні валу проміжного крім шестерні першої передачі виготовлені окремо і закріплені на валу шпонками. Шестерню першої передачі насаджено на ведений вал на шліцах, a інші можуть обертатися на валу вільно. Механізм перемикання передач розташований в картері, який зверху закривається кришкою.

    Принцип дії коробки перемикання передач

    нейтральна передача

    При включенні першої передачі шестерня на відомому валу з'єднується з шестернею першої передачі проміжного валу.

    При включенні другої передачі муфту синхронізатора другої і третьої передачі переміщують назад так щоб вона увійшла в зачеплення своїми внутрішніми зубами з вінцем шестірні другої передачі У такому положенні муфту фіксують на відомому валу.

    Включаючи третю передачі муфту синхронізатора переміщують вперед до з'єднання її зубів із зубами шестерні третьої передачі У такому положенні муфту фіксують на відомому валу.

    При включені четвертої передачі муфту синхронізатора переміщують назад до її зачеплення із зубами шестерні четвертої передачі У такому положенні муфту фіксують на відомому валу.

    При включенні п'ятої передачі муфту синхронізатора переміщують вперед до з'єднання з внутрішніми зубами ведучого валу (пряма передача) проміжний вал в передачі крутного моменту участі не бере.

    Для включення заднього ходу шестерню першої передачі переміщують на шліцах веденого валу назад до з'єднання з шестернею блоку заднього ходу. Крутний момент передається з проміжного валу на ведений через додаткову шестерню. Завдяки цьому напрямок обертання веденого валу змінитися на протилежне.