S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
5.2 Принцип дії системи охолодження

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 5.2 Принцип дії системи охолодження

    Два кола циркуляції охолоджуючої рідини

    15 1

    Мале коло циркуляції (червоні стрілки) служить для найшвидшого прогрівання холодного двигуна. А коли до червоних стрілок приєднуються сині, то вже нагріта рідина починає циркулювати по великому колу, охолоджуючись в радіаторі. Керує цим процесом автоматичний пристрій - термостат.

    Принцип дії системи охолодження двигуна

    17 1

    19 1

    Принципова схема рідинної системи охолодження двигуна

    20 1

    Навколо циліндрів двигуна і їх голівок є простір (рубашка охолодження), яка заповнена охолоджувальною рідиною. В якості охолоджуючої рідини застосовують воду або спеціальні рідини, звані антифризами. Рубашка охолодження з'єднана патрубками з радіатором (пристроєм що служить для охолодження нагрітої рідини). Радіатор та рубашка охолодження заповнюються рідиною через заливну горловину, що закривається пробкою. У пробці є клапани, через порожнию систему охолодження з'єднується з атмосферою. Така система охолодження називається закритою. У закритих системах охолодження підтримується надлишковий тиск (до 100 кН/м2), внаслідок чого температура кипіння охолоджуючої рідини підвищується.

    22 1

    Інша особливість системи охолодження цього двигуна полягає в способі підтримки відповідного температурного режиму, який забезпечує двохклапанний термостат. Коли двигун не прогрітий, нижній клапан термостата закритий і охолоджуюча рідина не проходить через радіатор. У цьому випадку рідина нагнітається насосом в сорочку блоку циліндрів, а потім в сорочку головки блоку. Виходячи з передньої частини голівки блоку, рідина підходить до верхнього клапана термостату і потрапляє знову в насос. Внаслідок циркуляції цієї частини рідини двигун швидко прогрівається. Одночасно менша частина рідини потрапляє з сорочки голівки в сорочку впускного трубопроводу та сорочку змішувальних камер карбюратора, а при відкритому крані - в радіатор обігрівача салону.