S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
14.14 Устрій, принцип дії ксенонових ламп

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 14.14 Устрій, принцип дії ксенонових ламп

    Ксенонові лампи відрізняються від галогенних. Можна сказати, що галогенки продовжувачі справи звичайних ламп, у них теж є нитка розжарення, тільки замість вакууму туди закачано небудь галоген (йод або бром). Це збільшує термін служби лампи при роботі в нормальному режимі, але нитка розжарювання залишається слабкою ланкою і перша серйозна яма може залишити Вас без фар. Ксенонові лампи цього недоліку позбавлені - в них світиться саме газ - ксенон, а значить і подібних форс-мажорних ситуацій можна уникнути.

    У трубці лампочки, ксенон світиться за рахунок короткочасного розряду електричного струму напругою приблизно в 24 000 В. Таку напругу звичайно не можливо безпосередньо знайти в автомобілі, тому використовують блок розпалу, він і трансформує 12 В в 24 000 В. Розміри блоку не великі , і він спокійно уміщається під капотом автомобіля. У ситуаціях коли місця зовсім немає (наприклад, в мотоциклі) використовують так звані slim і ultra slim розпалу розміром приблизно з пачку тонких сигарет.

    Ксенонові лампи поділяються по температурі в кельвінах - 3500, 4300, 5000, 6000, 7000, 8000 К і.т.д. Лампи 3500К мають яскраво виражений жовтий відтінок світу лампи і застосовуються в основному в протитуманних фарах. 4300 К найближче до денного - білий з жовтуватим відтінком, такі фари ставлять на машини з заводським ксеноном. 5000 К - яскравий білий колір, від 6000К і далі починаються красивості. Ці лампи трохи тускніше, але світять гарним синім відтінком, що дуже подобається автомобілістам. Так що якщо ви не плануєте їздити в дощ і туман то можете сміливо вибирати високу температуру світіння ламп, вони дійсно красиві. Якщо ж вам необхідні фари на всі випадки життя варто зупинитися на 4300 або 5000 К.

    Ще одна особливість ксенонових фар пов'язана з відсутністю спіралі в лампі. Через це виробникам дорогою світлотехніки доводиться вирішувати проблему засліплення зустрічних машин. У галогенових ламп таких труднощів не виникає - перемикання фар на дальній-ближній режим легко здійснюється за допомогою двухнитевой конструкції (дві нитки розжарювання розташовуються одна під іншою). Варіантів виходу із ситуації кілька. В одних моделях ксенонових фар "зайва" частина світлового пучка відсікається спеціальним екраном, в інших за допомогою соленоїда переміщається сама лампа. У кожному разі, водієві автомобіля з ксеноновим світлотехнікою варто пам'ятати про те, що його фари можуть сильно засліпити інших учасників руху, і тому своєчасно переключатися на "ближній".