S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
12.4 Устрій та принцип дії електричного кола низької і високої напруги

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 12.4 Устрій та принцип дії електричного кола низької і високої напруги

    а) електричне коло низької напруги: 1 - "маса" автомобіля; 2 - акумуляторна батарея; 3 - контакти замка запалювання; 4 - котушка запалювання; 5 - первинна обмотка (низької напруги); 6 - конденсатор; 7 - рухомий контакт переривника; 8 - нерухомий контакт переривника; 9 - кулачок переривника; 10 - молоточок контактів.

    б) електричне коло високої напруги: 1 - котушка запалювання; 2 - вторинна обмотка (високої напруги); 3 - високовольтний провід котушки запалювання; 4 - кришка розподільника струму високої напруги; 5 - високовольтні дроти свічок запалювання; 6 - свічки запалювання; 7 - розподільник струму високої напруги ("бігунок"); 8 - резистор; 9 - центральний контакт розподільника; 10 - бічні контакти кришки.

    Після того, як в котушці запалювання утворився струм високої напруги, він потрапляє (до високовольтного проводу) на центральний контакт кришки розподільника, а потім через підпружинений контактний вуглик на пластину ротора. Під час обертання ротора струм через невеликий повітряний зазор "зіскакує" з його пластини на бічні контакти кришки. Далі через високовольтні дроти імпульс струму високої напруги потрапляє до свічок запалювання. Бічні контакти кришки розподільника пронумеровані і з'єднані високовольтними дротами зі свічками циліндрів в строго певній послідовності. Таким чином, встановлюється "порядок роботи циліндрів", який виражається рядом цифр. Як правило, для чотирициліндрових двигунів застосовується порядок роботи: 1-3-4-2. Це означає, що після займання робочої суміші в першому циліндрі, наступний "вибух" відбудеться в третьому, потім у четвертому і, нарешті, у другому циліндрі. Такий порядок роботи циліндрів встановлений для рівномірного розподілу навантаження на колінчастий вал двигуна. Подача високої напруги на електроди свічки запалювання повинна відбуватися в кінці такту стиснення, коли поршень не доходить до верхньої мертвої точки приблизно 4-6 °, вимірюючи кут повороту колінчастого валу. Цей кут називають кутом випередження запалювання. Необхідність випередження моменту запалювання горючої суміші обумовлена тим, що поршень рухається в циліндрі з величезною швидкістю. Якщо суміш підпалити дещо пізніше, то гази, що розширюються, не будуть встигати робити свою основну роботу, тобто тиснути на поршень належною мірою. Хоча горюча суміш і згорає протягом 0,001-0,002 секунди, підпалювати її треба до підходу поршня до верхньої мертвої точки. Тоді на початку і у середині робочого ходу поршень буде відчувати необхідний тиск газів, а двигун буде мати ту потужність, яка потрібна для руху автомобіля. Початковий кут випередження запалювання виставляється і корегується за допомогою повороту корпусу переривника-розподільника. Тим самим ми вибираємо момент розмикання контактів переривника, наближаючи їх або, навпаки, видаляючи від набігаючого кулачка приводного валика переривника-розподільника. Залежно від режиму роботи двигуна, умови процесу згоряння робочої суміші в циліндрах постійно змінюються. Тому для забезпечення оптимальних умов необхідно постійно змінювати і зазначений вище кут (4-6 °). Це забезпечують відцентровий і вакуумний регулятори випередження запалювання.