S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
12.5 Устрій, принцип дії перервника-розподільника запалювання

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 12.5 Устрій, принцип дії перервника-розподільника запалювання

    Перервник-розподільник запалювання

    Переривник струму низької напруги необхідний для того, щоб розмикати струм в ланцюзі низької напруги. При цьому у вторинній обмотці котушки запалювання індукується струм високої напруги, який потім надходить на центральний контакт розподільника.

    Перервник-розподільник: 1 - діафрагма вакуумного регулятора; 2 - корпус вакуумного регулятора; 3 - тяга; 4 - опорна пластина; 5 - ротор розподільника ("бігунок"); 6 - бічний контакт кришки; 7 - центральний контакт кришки; 8 - контактний вуглик; 9 - резистор; 10 - зовнішній контакт пластини ротора; 11 - кришка розподільника; 12 - пластина відцентрового регулятора; 13 - кулачок перервника; 14 - грузик; 15 - контактна група; 16 - рухома пластина перервника; 17 - гвинт кріплення контактної групи; 18 - паз для регулювання зазорів в контактах; 19 - конденсатор; 20 - корпус перервника-розподільника; 21 - привідний валик; 22 - фільц для змащення кулачка.

    У чавунному корпусі на двох міднографітних втулках обертається провідний валик. Втулки змащуються через ковпачкову маслянку, вкручену в корпус розподільника. На верхній кінець валика надіта втулка з восьмигранним кулачком, яка змащується за допомогою фільцу. У корпусі нерухомо встановлена опорна пластина перервника, на якій укріплена зовнішня обойма кулькового підшипника. На внутрішню обойму підшипника напресована пластина, на якій змонтовані перервник і пристрій для регулювання зазору між контактами. Пластина може повертатися навколо осі кулачка тягою вакуумного регулятора. М'яким канатиком пластина електрично пов'язана з корпусом розподільника для захисту кулькового підшипника від проходження через нього струму на «масу», це охороняє мастило підшипника від руйнування. На пластині встановлений фільц для змащування кулачка. Зверху кулачка встановлений ротор. Корпус розподільника закритий карболітовою кришкою, що має високовольтні виводи до свічок запалювання, у центрі розташований вивід для кріплення дроту високої напруги від котушки запалювання. Через контактний вуглик і пластину ротора висока напруга розподіляється по свічках відповідно до порядку роботи циліндрів двигуна.

    Контакти перервника перебувають під кришкою розподільника запалювання. Пластинчаста пружина рухомого контакту постійно притискає його до нерухомого контакту. Розмикаються вони лише на короткий термін, коли набігає кулачок приводного валика перервника-розподільника, що натискає на молоточок рухомого контакту. Паралельно до контактів вімкнений конденсатор, який є необхідним для того, щоб контакти не обгорали в момент розмикання. Під час відриву рухомого контакту від нерухомого між ними хоче проскочити потужна іскра, але конденсатор поглинає в себе більшу частину електричного розряду сила струму іскри зменшується до незначної. Коли контакти перервника повністю розмикаються, конденсатор розряджається, створюючи зворотний струм у ланцюзі низької напруги, і тим самим, прискорює зникнення магнітного поля. А чим швидше зникає це поле, тим більший струм виникає в ланцюзі високої напруги.