S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
11.2 Будова гинератору змінного струму

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 11.2 Будова гинератору змінного струму

    Генераторна установка змінного струму складається з генератора з електромагнітним збудженням випрямляча і реле регулятора або регулятора напруги.

    Приводний шків генератора приводиться в обертання від шківа колінчастого вала через ремінну передачу.

    Вентилятор забезпечує охолодження вузлів генератора. Розташовується на приводному шківі генератора або окремо від нього. У сучасних компактних конструкціях генераторів всередині знаходяться два вентилятори (у передній та задній кришці), що забезпечують низький рівень шуму, більш ефективне охолодження і високий ККД.

    Кришки - передня (з боку шківа) і задня (з боку контактних кілець), призначені для кріплення статора, установки генератора на двигуні і розміщення підшипників (опор) ротора. На задній кришці розміщуються випрямляч, щітковий вузол, регулятор напруги (якщо він вбудований) і зовнішні виводи для підключення до системи електрообладнання.

    Обертову частину генератора змінного струму називають ротор. У генераторі змінного струму Bosch (і більшості інших) - це електромагніт, який створює магнітне поле, що передається на статор.

    Ротор складається з двох клювоподібних сталевих наконечників та катушки збудження, яка розташована на сталевий втулці, що жорстко закріплені на валу. Кінці обмотки збудження припаяні до контактних кілець та напресовані на ізоляційну втулку вала ротора. Вал обертається в кулькових підшипниках, встановлених в передній і задній кришках корпусу генератора.

    Напруга передається через роторні кільця та щітки генератора. Роторні кільця являють собою два мідних кільця (рідше сталевих), розташовані в «хвостовій» частині ротора, і обертаються разом із валом ротора. Щіточки притискаються пружинами до роторних кілець, але не беруть участь в обертанні. У їх завдання входить забезпечення контакту і контроль за тим, щоб потік рівномірно передавався від стаціонарної (нерухомої) частини генератора до його рухомої частини.

    Статор - пакет, набраний із сталевих листів, що має форму труби. У його пазах розташована трифазна обмотка, в якій створюється потужність генератора.

    Пластини із електротехнічної сталі ізольовані одна від одної лаком для зменшення дії на них вихрового струму. На внутрішній поверхні статора є 18 рівномірно розташованих по колу пазів, у яких розташовані окремі котушки трифазної обмотки. Кожна фаза має шість котушок, з'єднаних послідовно. Фазові обмотки статора з'єднані зіркою, тобто початок обмоток з'єднано разом, а їх кінці приєднані до трьох затискачів випрямного блоку генератора.