S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
15.2 Устрій, принцип дії, класифікація механізму зчеплення автомобіля

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 15.2 Устрій, принцип дії, класифікація механізму зчеплення автомобіля

    Будова зчеплення

    Складається з веденого диска 18, встановленого на шліцевому кінці ведучого валу 9 коробки передач, і сталевого штампованого кожуха 3, прикріпленого до маховика 17 болтами. Всередині до кожуха на опорних вилках прикріплені важелі 10 вимикання зчеплення, шарнірно з'єднані з натискним диском 15. Опорні вилки також шарнірно кріпляться до кожуха 3, що забезпечує відведення натискного диска при виключенні без перекосів. Між кожухом і нажімним диском по колу розміщені натискні циліндричні пружини 12, встановлені для центрування на бобишках по периферії натискного диска.

    При відпущеній педалі зчеплення ведений диск затиснутий пружинами між маховиком і натискним диском. Такий стан зчеплення називається ввімкненим, так як при роботі двигуна крутний момент від маховика і натискного диска передається за рахунок сил тертя на ведений диск і далі на ведучий вал коробки передач. Якщо натиснути на педаль зчеплення, тяга переміщається і повертає вилку щодо місця її кріплення. Вільний кінець вилки тисне на муфту, в результаті чого вона переміщується до маховика і натискаючи на важелі, які переміщують натискний диск. При цьому ведений диск звільняється від стискаючого зусилля, відходить від маховика і зчеплення вимикається.