S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
8.7 Устрій паливного насосу високого тиску

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 8.7 Устрій паливного насоса високого тиску

    Паливний насос високого тиску

    Призначений для подачі в циліндри двигуна (через форсунки) в певні моменти часу необхідних порцій палива. Цей насос є найбільш складним вузлом системи живлення дизеля. ТНВТ складаються з секцій, число яких відповідає числу циліндрів.

    Паливний насос високого тиску подає паливо через паливопровід під великим тиском до форсунок, які впорскують його в розпиленому стані в камеру згоряння. У паливний насос паливо подається насосом, що підкачує з надлишком. Надлишки палива відводяться з ТНВД по паливопроводу у впускну частину насоса, що підкачує.

    1 - рейка: 2 - гвинт; 3 - пружина; 4 - тарілка пружини; 5 – регулювальний болт штовхача; 6 - корпус штовхача; 7 - ролик; 8 - кулачок: 9 - плунжер; 10 - поворотна втулка; 11 - зубчастий вінець 12 - втулка плунжера: 13 - сідло клапана; 14 - нагнітаючий клапан; А - плунжерна пара; Б - штовхач; В - виступ; Г - відсічний паз; Д - осьовий канал; Е - впускний отвір.

    Насосна секція включає в себе плунжерну пару, пружину, штовхач, кулачок валу паливного насосу та нагнітаючий клапан з сідлом. Плунжерна пара складається з втулки та переміщається усередині плунжера. Діаметр плунжера 9 мм, його хід для насосів різних марок 8-10 мм. Втулка і плунжер виготовлені з легованої сталі і піддані термічній обробці до високої твердості. Під час роботи в плунжерній парі створюється високий тиск палива. При робочому русі плунжера паливо не повинно просочуватися з надплунжерного простору між тертьовими поверхнями плунжерної пари, тому плунжер з великою точністю притирають до втулки. Зазор між ними в десятки разів тонший людського волосся (0,001-0,002 мм). У потовщеній частині втулки є два протилежних бічних отвори.

    Верхній впускний отвір служить для заповнення надплунжерного простору паливом, а нижній перепускний - для перепуску палива. Обидва отвори втулки з'єднані відповідними каналами, розташованими в насосі високого тиску. У верхній частині плунжера знаходяться з'єднані осьовий та боковий канали, відсічний паз, який виконаний по гвинтовій лінії. З його допомогою можна змінювати порції палива, що подається без зміни загального ходу плунжера. Кільцева виточка в середній частині плунжера служить для рівномірного розподілу по гільзі дизельного палива, яке виконує у даному випадку роль мастила. У нижній частині плунжера зроблені виступ та виточка. Виступ входить в пази поворотної втулки, на якій розміщено зубчастий вінець, з'єднаний з рейкою насоса. Зубчастий вінець затискається на втулці гвинтом. Нижня виточка виконана для закріплення в ній тарілки пружини, яка необхідна для переміщення плунжера донизу.

    Плунжер переміщається вгору під дією штовхача, який отримує рух від кулачка валика паливного насоса. Штовхач складається з корпусу, ролика з віссю і регулювального болта з контргайкою. Від провертання штовхачі утримуються фіксаторами, що входять в пази його корпусу. Під дією штовхача і пружини плунжер здійснює зворотно-поступальний рух.

    Нагнітальний клапан забезпечує чітке закінчення подачі палива в циліндр та складається із сідла і точно підігнаного до нього клапана. Його встановлюють на втулку. Під тиском пружини клапан щільно закриває вихід до форсунки, і в паливопроводі залишається надлишковий тиск 2-4 МПа, що сприяє чіткій роботі форсунки на всіх режимах роботи дизеля.