S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
7.4 Устрій та принцип дії системи очищення повітря автомобіля

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 7.4 Устрій та принцип дії системи очищення повітря автомобіля

    Повітряочищувач

    Для очищення повітря від пилу на двигун встановлюють очисник повітря. Застосування повітряочищувача зменшує зношування деталей циліндро-поршневої групи двигуна приблизно в 2-3 рази в порівнянні із зношуванням їх при роботі карбюратора без фільтрації повітря. Крім того, очисник повітря знижує рівень шуму, що виникає у впускному тракті під час процесу впуску.

    Найбільшого поширення набули масляно - енерційні двоступеневі очищувачі повітря (у двигунів автомобілів ЗіЛ-130, ГАЗ-53-12, ГАЗ-24-10 «Волга» та ін.) та сухі зі змінними фільтруючими елементами.

    Масляно - енерційний очисник повітря

    Очищувач складається з корпусу 7 фільтруючого елемента 2, масляної ванни 1, кришки-перехідника 4 для забору повітря, рефлектора 8, повітрязбірника 5, перехідника для кріплення очисника повітря і патрубка 6 відбору повітря.

    Принцип дії масляно - енерційного очисника повітря

    При роботі двигуна в результаті розрядження у впускному трубопроводі запилене повітря через повітрязбірник 5 надходить в кришку-перехідник 4 і через кільцеву щілину 3 прямує вниз до масляної ванни 1 та відбивача 8. У поверхні мастила повітря різко змінює напрямок і рухається до фільтруючого елемента 2, набивка якого може бути з капронового волокна або металевої сітки. При зміні напрямку руху повітря великі частки пилу, продовжуючи за інерцією рухатися вниз, осідають в маслі. Проходячи через фільтруючий елемент 2, повітря неодноразово змінює напрямок руху, внаслідок чого дрібні частки пилу затримуються в його набиванні. Очищене повітря через перехідник 9 надходить у повітряну горловину карбюратора та до патрубка 6 відбору повітря.

    Повітряний фільтр легкового автомобіля