S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
6.2 Принцип дії системи змащення вантажного автомобіля

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 6.2 Принцип дії системи змащення вантажного автомобіля

    Принцип роботи системи змащення вантажного автомобіля

    12 1

    Мастильна система двигуна ЗІЛ-130

    14 1

    У мастильній системі двигуна масло з піддону картера 22 через маслоприймач 20 засмоктується верхньою секцією насоса 1 і по каналу 2 подається до фільтру 4 центробіжної очистки масла (центрифуги).

    16 1

    Потім надходить у маслорозподільну камеру 3, що знаходиться в задній частині блоку циліндрів. З цієї камери масло надходить у лівий та правий 11 магістральні канали, розташовані в блоці по обидві сторони штовхачів, і змащує їх. Від магістрального каналу 11 масло подається до корінних підшипників колінчастого валу і по каналах в його щоках через порожнинини для утримання бруду 17 до шатунних підшипників.

    18 1

    До підшипника задньої шийки розподільного валу масло надходить по каналу з маслорасподільної камери 3, а до чотирьох інших - по вертикальних каналах 16 від корінних підшипників колінчастого валу. У передній шийці розподільного валу є канал 8, через який масло подається на упорний фланець 7, та потім стікає на зубчасті колеса газорозподілу.

    20 1

    У середній шийці 21 розподільного валу під кутом 40° просвердлені два отвори. При збігу цих отворів з отворами в блоці масло пульсуючим струменем подається в канали 9, продовженням яких є канали, розташовані в кожній голівці блоку. З каналу головки блоку масло надходить всередину порожніх осей 5 коромисел, і через отвори в стінці осі воно подається до втулок коромисла, далі через отвори в короткому плечі коромисла - до кульового з'єднання регулювального гвинта та штанги. Нижня головка шатуна має радіальний отвір, при збігу якого з каналом шатунної шийки масло вибризкується на дзеркало циліндра.