S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
3.1 Нерухомі деталі КШМ

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 3.1 Нерухомі деталі КШМ

    03 1

    Кривошипно-шатунний механізм перетворює поступальний рух поршня в обертальний рух колінчастого вала. Крім того, за допомогою цього механізму здійснюються допоміжні такти - впуск, випуск й стиснення. На колінчастому валу двигуна створюється обертовий момент, який через маховик і трансмісію автомобіля передається на ведучі колеса.

    КШМ складається з нерухомих деталей:

    05 105 2

    Блок циліндрів являє собою загальну відливку циліндрів з верхньою частиною картера. Циліндри можуть розташовуватися в блоці в один ряд вертикально або у два ряди V-образно під кутом 90 °.

    Циліндри сучасних багатоциліндрових двигунів відлиті, як правило, в загальному блоці з верхньою частиною картера.

    07 1

    Матеріалом для блоків циліндрів служить сірий чавун або спеціальний алюмінієвий сплав. Циліндри двигунів з рідинним охолодженням виконують з подвійними стінками, внутрішня стінка утворює гільзу циліндра. Порожнина між гільзою і зовнішньою стінкою заповнена охолоджуючою рідиною.

    09 1

    Нерідко гільзи циліндрів виконують вставними, що дозволяє використовувати для робочих поверхонь циліндрів більш зносостійкі, хоча і дорогі матеріали. Гільзи, які безпосередньо омиваються охолоджувальною рідиною, називаються мокрими.

    11 111 2

    Внутрішня частина гільзи, яка направляє рух поршня разом зі вставкою, піддається ретельній обробці різанням, в результаті чого утворюється поверхня, яка має назву "дзеркало".

    Блок циліндрів V-образних двигунів

    13 113 2

    Являє собою масивний литий корпус, зовні і всередині якого кріпляться всі механізми і системи. Нижня частина блоку є картером, в литих поперечниках якого розташовані опорні гнізда для підшипників колінчастого валу. Таку відливку називають блок-картером.

    15 115 2

    У середній частині блоку циліндрів є отвори для установки підшипників ковзання під опорні шийки розподільного валу. Площина роз'єму блоку може проходити по осі колінчастого вала або бути зміщеною. До нижньої частини блок-картера кріпиться сталевий штампований піддон, що служить резервуаром для мастила. По каналах в блоці масло з піддона подається до деталей двигуна.

    Гільзи блоку циліндрів

    17 117 2

    Циліндри можуть бути відлиті як одне ціле зі стінками сорочки охолодження або виготовлені окремо від блоку у вигляді вставних гільз. Останні поділяються на «сухі» гільзи, запресовані в розточений блок, та змінні «мокрі» гільзи, які омиваються із зовнішнього боку охолоджувальною рідиною.

    Головка блоку циліндрів

    19 1

    Головка циліндрів закриває циліндри зверху і прикріплюється до блоку циліндрів шпильками і гайками. У голівці розміщені камери згоряння. У голівці створені впускні і випускні канали, що закінчуються в камері згоряння гніздами. Канали перекриваються клапанами. Так само, як і блок циліндрів, головка має порожнину для охолоджувальної рідини - «сорочку охолодження». Головку циліндрів відливають з алюмінієвого сплаву і за допомогою болтів та шпильок прикріплюють до блоку циліндрів. Для ущільнення між головкою циліндрів і блоком ставлять сталеазбестову прокладку.

    21 1
    1 — піддон; 2 — фланець піддона;
    3 — прокладка; 4 — перетинки;
    6 — пробка сливного отвору
    21 2

    Картер двигуна. Картер складається з двох частин верхньої та нижньої. Верхню частину картера відливають як одне ціле з блоком циліндрів. У ній встановлюють колінчастий і розподільний вали, а також інші вузли та деталі двигуна. Нижня половина картера оберігає від забруднення деталі кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів , крім того, використовується як резервуар для мастила. Тому нижню половину картера часто називають масляним картером або піддоном.