S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
4.3 Деталі механізму газоросподілу

bud copy

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.


  • 1 Загальна будова автомобіля
  • 2 Загальна будова, принцип роботи двигуна
  • 3 Kpивoшипнo-шатунний мexaнізм
  • 4 Газорозподільний механізм (ГРМ)
  • 5 Система охолодження двигуна
  • 6 Система змащення двигуна
  • 7 Система живлення карбюраторного двигуна
  • 8 Система живлення дизельного двигуна
  • 9 Система живлення інжекторного двигуна
  • 10 Електрообладнання автомобіля. Устрій АКБ
  • 11 Устрій генератора автомобіля
  • 12 Система запалювання автомобіля
  • 13 Система електричного пуску двигуна
  • 14 Контрольно вимірювальні прилади. Системи освітлення і сигналізації автомобіля
  • 15 Трансмісія автомобіля. Зчеплення автомобіля
  • 16 Устрій коробки перемикання передач
  • 17 Устрій карданної передачі автомобіля
  • 18 Головна передача автомобіля
  • 19 Ходова частина автомобіля
  • 20 Рульове керування автомобіля
  • 21 Устрій гальмівної системи автомобіля



  • 4.3.Деталі механізму газорозподілу

    Деталі механізму газорозподілу:

    29 1

    Розподільний вал служить для відкриття клапанів у відповідності з робочим циклом двигуна.

    Деталі механізму газорозподілу ЗіЛ-131

    31 1

    33 1

    Розподільний вал
    34 1

    Кують зі сталей або відливають із спеціального чавуну. Опорні шийки 4 розподільного вала обертаються в сталевих, залитих антифрикційним сплавом, втулках 8, які запресовують в гнізда блоку або картера. Кількість опорних шийок валу дорівнює числу корінних шийок колінчастого валу. Число кулачків 6 і 7 відповідно дорівнює числу впускних і випускних клапанів, а їх розміщення на валу залежить від положення циліндрів та порядку роботи двигуна.

    36 1

    Профіль кулачка залежить головним чином від кутової швидкості колінчастого валу, форми штовхача забезпечує необхідні підйом і опускання клапана відповідно тривалості його відкриття. На передньому кінці розподільного вала розміщено ексцентрик 14, який діє на штангу привода паливного насоса, а на задньому - шестерня 16, яка приводить в обертання зубчасте колесо валика, розміщеного в корпусі приводу розподільника запалювання і масляного насосу.

    38 1

    Між зубчастим колесом 7 розподільного вала та його передньою опорною шийкою встановлено розпірне кільце 8 та упорний фланець 9, який кріпиться болтами до блоку і утримує вал від поздовжнього переміщення. Оскільки товщина розпірного кільця 8 більша від товщини фланця 9, забезпечується осьовий зазор (розбіг), нормальне значення якого становить 0,08-0,21 мм.

    40 1

    Штовхачі передають рух від кулачків розподільного валу до штанг. На двигуні ЗіЛ -130 штовхачі 18 виконані у вигляді стаканів з наплавленим з легованого чавуну з сферичною робочою поверхнею. У гніздах блоку штовхачі рухаються зворотно-поступально. Для рівномірного зносу штовхача до нього надходить обертальний рух, з яким за рахунок невеликої конусності кулачка, з якою своєю сферичної поверхнею стикається штовхач. На двигунах ЯМЗ-236 штовхачі виконані у вигляді одноплічних важелів, що спираються на кулачки і коливаються на осі.

    42 1

    Штанги 15 передають зусилля від штовхачів до коромисел 9. Їх виготовляють із сталевого прута із загартованими наконечниками (двигун автомобіля ЗіЛ-130) або з дюралюмінієвого стрижня зі сталевими сферичними наконечниками (двигуни ЗМЗ-53-11, ЗМЗ-24-04).

    44 1

    Клапани відкривають і закривають впускні і випускні канали, які з'єднують циліндри з газопроводами системи живлення.

    46 1

    Коромисла 9 являють собою двоплечні важелі, що коливаються на осях 8. Положення коромисел на осі фіксують розпірні пружини. У порожню вісь коромисел через одну із стійок подається під тиском мастило для змащення втулок коромисел. Плече коромисла, звернене до штанги, має регулювальний гвинт 10 з контргайкою 11 для регулювання теплового зазору. Головка гвинта зроблена сферичною під наконечник штанги. Щоб зменшити хід штовхача та штанги, плече коромисла, звернене до них, робиться коротшим плеча, що діє на клапан.

    48 1

    Клапани складаються з плоскої голівки (а) та стрижня (б), з'єднаних між собою плавним переходом. Для кращого наповнення циліндрів горючою сумішшю діаметр голівки 5 впускного клапана роблять значно більшим, ніж діаметр випускного.

    48 1

    Випускні клапани 6, що працюють в більш напружених температурних умовах, виконують з жароміцних сталей. Клапан встановлюють в голівку блоку циліндрів в направляючьої 4 До сідла, впресованого в голівку блоку, клапан притискається пружиною 1.

    52 1

    Пружина закріплена на стрижні клапана за допомогою тарілки 4 і розрізного сухаря 3. Випускні клапани іноді для поліпшення відведення тепла мають натрієве охолодження. З цією метою частину внутрішньої порожнини клапана заповнюють натрієм, який при нагріванні плавиться і ефективно переносить тепло від голівки до стрижня.